Η ερώτηση που πολύ συχνά ακούω είναι: “Γιατί να ασχοληθώ με την πρακτική Mindfulness”

Η απάντηση είναι απλή! “Για να είσαι περισσότερο ικανοποιημένος από τη ζωή σου”

Ας δούμε μερικούς από τους λόγους και τα οφέλη που έχει η πρακτική Mindfulness.

– Αν πάσχετε από χρόνιο πόνο και η φαρμακευτική αγωγή φαίνεται να μην βοηθάει για πολύ, τότε η πρακτική Mindfulness μπορεί να σας βοηθήσει. Η πρακτική Mindfulness δεν εξαφανίζει τον πόνο, αλλά μαθαίνουμε να αλλάζουμε τη σχέση μας με τον πόνο και να γινόμαστε περισσότερο ανεκτικοί.

– Αν νιώθετε να «λείπει» κάτι από τη ζωή σας και νιώθετε συνέχεια μη ικανοποιημένοι, η πρακτική θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε μεγαλύτερη επαφή με τον εαυτό σας και τους γύρω σας και να δείτε τα πράγματα διαφορετικά.

– Αν υποφέρετε από stress ή άλλα δυσφορικά συναισθήματα, η πρακτική θα σας βοηθήσει να αναπτύξετε την ικανότητά σας να μένετε με τα συναισθήματα σας και να μην αντιδράτε αυτόματα.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η πρακτική βοηθάει στη διαταραχή πανικού, στη γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, έλκος, κολίτιδα, υπέρταση κλπ

Αν παλεύετε με κάποια εξάρτηση και δεν μπορείτε να «σπάσετε» το μοτίβο ή τη συμπεριφορά, η πρακτική μπορεί να σας βοηθήσει να το κάνετε.

Τα οφέλη της πρακτικής

Παρόλο που μπορεί να υπάρχει δυσκολία στο να αρχίσετε και να δεσμευτείτε στην πρακτική Mindfulness, όταν αρχίσετε να βλέπετε τα οφέλη η δέσμευση στην πρακτική αυξάνεται.

Ποια όμως είναι τα οφέλη που θα βιώσετε μέσα από την πρακτική;

1. Η απλή πρακτική της παρατήρησης και της διερεύνησης των συναισθημάτων και των σκέψεων χωρίς κριτική, κάνει μεγάλη διαφορά στον τρόπο με τον οποίο ανταποκρινόμαστε στις δυσκολίες και στα γεγονότα της ζωής μας.

2. Με το να μαθαίνουμε να παρατηρούμε την αναπνοή μας, αρχίζουμε να κατανοούμε ότι μπορούμε να ελέγξουμε το νευρικό μας σύστημα.

3. Με τη συνειδητή αναπνοή, δημιουργούμε ένα μικρό “χώρο”, ώστε να μην αντιδρούμε αυτόματα στις περιστάσεις και να βγαίνουμε πολύ γρήγορα από την αντίδραση της “φυγής ή πάλης”
Για παράδειγμα, στην καθημερινότητά σας μπορεί να παρατηρήσετε ότι δεν θυμώνετε τόσο γρήγορα με το διευθυντή σας ή το συνάδελφό σας ή τρώτε 20% λιγότερο από ότι πριν γιατί δεν είστε συνέχεια στον αυτόματο πιλότο

4 Μέσα από την πρακτική Mindfulness μαθαίνουμε να “ακούμε” και να συνδεόμαστε με το σώμα μας, κάτι που στη σημερινή εποχή δεν έχουμε μάθει να κάνουμε γιατί συνήθως βρισκόμαστε στον αυτόματο πιλότο.
Αρχίζουμε να απαντάμε την ερώτηση: “Τι χρειάζεται το σώμα μου τώρα;”

5. Όταν κάνουμε την πρακτική, αρχίζουμε και παρατηρούμε τις “φωνές’ μέσα στο μυαλό μας. Αρχίζουμε και αναγνωρίζουμε αυτές τις φωνές και τα μοτίβα μας.
Για παράδειγμα, μπορεί να αρχίζουμε να παρατηρούμε ότι η “φωνή” μας λέει: “Δεν το κάνεις καλά”, “Ποτέ δεν θα τα καταφέρεις”, ‘Μην προσπαθείς άλλο”. Παρατηρώντας αυτές τις φωνές, μαθαίνουμε να παίρνουμε μια απόσταση από αυτές και ότι δεν χρειάζεται να τις πιστεύουμε.

6. Η πρακτική Mindfulness μας μαθαίνει να αποδεχόμαστε όλες τις πλευρές του εαυτού μας, και να εμπιστευόμαστε την ικανότητά μας να βιώνουμε και να παραμένουμε με όλη την παλέτα των συναισθημάτων μας. Μαθαίνουμε να μην αποφεύγουμε τα συναισθήματα μας αλλά ούτε και να “ρουφιόμαστε” από αυτά.