Πώς νιώθετε μετά από 6 εβδομάδες καραντίνας; 

Όλοι μετά την καραντίνα προσπαθούμε να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα.

Μέσα σε αυτό το διάστημα των 6 εβδομάδων «δημιουργήσαμε χώρο» ή ανακαλύψαμε και ξαναθυμηθήκαμε πώς είναι να ζούμε σε χαμηλές ταχύτητες. 

Μέσα σε αυτό το διάστημα, κάποιες από τις συνήθειες μας άλλαξαν για λίγο. Για παράδειγμα, κάποιοι το πρωί μπορεί να απολάμβαναν περισσότερο ύπνο ή άλλοι να πήγαιναν πιο αργά για ύπνο. 

Προσπαθώντας να μπούμε στη νέα πραγματικότητα, που και αυτή έχει υψηλό άγχος λόγω της αβεβαιότητας, ας δούμε τι μπορεί να βοηθήσει ώστε να αρχίζουμε την ημέρα μας με περισσότερη ενέργεια, επικέντρωση και ηρεμία.

  1. Η καλή ημέρα αρχίζει από τη νύχτα: Ο ύπνος είναι ζωτικής σημασίας για τον εγκέφαλο και διατηρεί μακριά το στρες. Και αυτό για δύο λόγους: Πρώτον, όταν κοιμόμαστε ο εγκέφαλος καθαρίζει τα τοξικά απόβλητα που συσσωρεύονται κατά τη διάρκεια της ημέρας και τα οποία επηρεάζουν τη μνήμη και τις γνωστικές λειτουργίες. Δεύτερον, εδραιώνει τη μνήμη μεταφέροντας τις πληροφορίες από τη βραχυπρόθεσμη μνήμη στη μακροπρόθεσμη μνήμη.

Μην διαβάζετε e- mails πριν πάτε για ύπνο και μην παρακολουθείτε το διαδίκτυο ή τηλεόραση. Αυτό γιατί, όλες αυτές οι συνήθειες ανεβάζουν την αδρεναλίνη και δεν υπάρχει χρόνος για να ηρεμήσει ο νους.

Επίσης το φως από τις οθόνες δίνει την εντύπωση στο σώμα και τον εγκέφαλο ότι είναι ακόμη μέρα και δεν είμαστε έτοιμοι για ύπνο. Περισσότερα για τον ύπνο μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

2. Πρωινό ξύπνημα: Παρόλο που οι συνήθειες μπορεί να άλλαξαν στη περίοδο της καραντίνας, από εδώ και πέρα, βάλτε συγκεκριμένη ώρα που ξυπνάτε (και που πάτε για ύπνο).
Μόλις ξυπνήστε, μην σηκώνεστε αμέσως από το κρεββάτι. Ανοίξτε τα μάτια σας, κοιτάξτε γύρω σας το περιβάλλον, πάρτε 10 βαθιές αργές συνειδητές αναπνοές, λέγοντας νοερά την πρόθεσή σας για τη νέα ημέρα. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε: «Η πρόθεσή μου σήμερα είναι να φροντίσω τον εαυτό μου και να δώσω ό,τι καλύτερο μπορώ για τους άλλους».
Μπορεί να είναι οτιδήποτε. Όταν θέτουμε μια πρόθεση με το που ξυπνάμε, προγραμματίζουμε τον εγκέφαλό μας προς αυτή την κατεύθυνση.

3. Ευγνωμοσύνη: Η δύναμη της ευγνωμοσύνης είναι ότι επικεντρωνόμαστε σε αυτό που είναι λειτουργικό στη ζωή μας, ενισχύοντας τη θετικότητά μας και την ψυχική μας ανθεκτικότητα. Σκεφτείτε για λίγο 3 πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμονες σήμερα το πρωί. Αυτή η άσκηση ανοίγει το μέρος της καρδιάς και βάζει την πραγματικότητα στη σωστή της διάσταση.
Κάντε αυτή τη μικρή άσκηση για 1 εβδομάδα και δείτε τη διαφορά.

4. Μικρή βόλτα: Αν είστε από τους τυχερούς που έχετε σκύλο, αυτό είναι μια εύκολη «τελετουργία». Αν δεν έχετε κατοικίδιο, δεν πειράζει. Μπορείτε να πάτε μια μικρή βόλτα για 10 λεπτά. Με αυτόν τον τρόπο, μπορείτε να απολαύσετε λίγη πρωινή κίνηση και καθαρό αέρα. Αυτό είναι κάτι που «ξυπνάει» το νου.

 

 

5. Λίγο…τέντωμα: Βάλτε λίγες εύκολες σωματικές ασκήσεις στο πρωινό σας ξύπνημα. Αυτό μπορεί να προσφέρει ανακούφιση από τους πόνους που μπορεί να έχει το σώμα από τον βραδινό ύπνο, βελτιώνει τη στάση του σώματος, μειώνει το στρες και αυξάνει τα επίπεδα ενέργειας.

6. Πρακτική Mindfulness: Κάνετε για 5 ή 10 λεπτά μια μικρή πρακτική mindfulness. Αυτό θα σας δώσει περισσότερη επικέντρωση μέσα στην ημέρα, ηρεμία, και ένα συναίσθημα χαράς και ικανοποίησης.

7. Ακολουθείστε το τελετουργικό του Steve Jobs: Κάθε ημέρα ο Steve Jobs ξυπνούσε, έστρωνε το κρεβάτι του, έκανε ντους και έπειτα κοίταζε κατάματα τον εαυτό του στον καθρέφτη και τον ρωτούσε:
“Aν σήμερα ήταν η τελευταία ημέρα της ζωής μου, θα ήμουν ευχαριστημένος με αυτό που πρόκειται να κάνω σήμερα;»
Αν η απάντηση ήταν «όχι» για πολλές ημέρες στη σειρά, τότε ήξερε ότι κάτι έπρεπε να αλλάξει.

Ας διατηρήσουμε μερικές ωφέλιμες συνήθειες που αποκτήσαμε στην περίοδο της καραντίνας και ας βάλουμε στη ζωή μας συνήθειες που μας δίνουν ενέργεια και ηρεμία.