Η καθημερινότητά μας είναι αγχωτική (αυτή την περίοδο ακόμη περισσότερο). Τρέχουμε χωρίς σταματημό κάθε λεπτό της ημέρας. Χωρίς να το καταλαβαίνουμε οι μπαταρίες μας εξαντλούνται και μέχρι να έρθει το απόγευμα νιώθουμε χωρίς ενέργεια.

Η πρακτική Μindfulness – εκτός του ότι μας μαθαίνει να διαχειριζόμαστε το μυαλό μας – μας μαθαίνει ότι έχουμε επιλογές για το πώς θα ανταποκριθούμε στη ζωή.

Συνήθως κάνουμε πράγματα με ένα συγκεκριμένο τρόπο γιατί έτσι μάθαμε. Δεν σημαίνει όμως ότι επειδή κάνουμε τα πράγματα με ένα συγκεκριμένο τρόπο, θα πρέπει να συνεχίσουμε να τα κάνουμε με τον ίδιο τρόπο, αν αυτό δεν είναι χρήσιμο.

Το Μindfulness δημιουργεί ισορροπία μεταξύ των πραγμάτων που μας θρέφουν και αυτών που μας αδειάζουν.

Πόσες φορές όταν είμαστε απασχολημένοι, ξεχνάμε να ασχοληθούμε με ένα σπορ, να περάσουμε χρόνο με φίλους, να ακούσουμε λίγη μουσική, να κάνουμε μία παύση.

Όσο περισσότερο βρισκόμαστε στην κατάσταση του «κάνω» τόσο περισσότερο απασχολημένοι είμαστε.

Όσο περισσότερο «κάνουμε» τόσο λιγότερο «υπάρχουμε».

Παρακάτω μπορείτε να βρείτε 3 γρήγορες ασκήσεις που θα σας δώσουν ενέργεια και θα σας βοηθήσουν να μεταπηδήσετε για λίγες στιγμές από το «κάνω» στο «υπάρχω», να γεμίσετε τις μπαταρίες σας και να συνεχίσετε την ημέρα σας χωρίς να χάνετε την επικέντρωσή σας.

 

1. Παρατήρηση ευχάριστης αίσθησης: Αφιερώστε μισό λεπτό ή περισσότερο αν θέλετε, και βρείτε μια ευχάριστη αίσθηση που είναι ήδη παρούσα στο σώμα σας (συνειδητά ή ασυνείδητα). Ίσως να είναι μια ήρεμη αναπνοή, ίσως μια ευχάριστη ζεστασιά σε κάποιο σημείο του σώματος ή μια αίσθηση ζωτικότητα ή ζωντάνιας.

Αν υπάρχουν σκέψεις και συναισθήματα δυσφορικά παραμερίστε τα για λίγο και επικεντρωθείτε μόνο στην ευχάριστη αίσθηση.

Μείνετε μαζί της και διερευνήστε την λίγο. Με τι μοιάζει;

Αν το μυαλό σας περιπλανηθεί μακριά από την αίσθηση, μαλακά φέρτε το πίσω στην αίσθηση.

Επιτρέψτε για λίγο σε αυτή την αίσθηση να σας πλημμυρίσει και να σας δώσει ενέργεια.

 

2. Ένα λεπτό φροντίδας: Κλείστε τα μάτια σας για λίγο παίρνοντας 3 βαθιές αναπνοές.

Ρωτήστε τον εαυτό σας:

«Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος τώρα να προσέξω τον εαυτό μου;»

………………………………………………………………………………………………………..

«Τι είναι αυτό που χρειάζεται το σώμα μου τώρα;”

………………………………………………………………………………………………………

Αφήστε 1 λεπτό για να αναδυθούν οι απαντήσεις από μέσα σας.

Μπορεί να χρειάζεται να τεντωθείτε για λίγο, ή να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές ή να σηκωθείτε από το γραφείο σας και να περπατήσετε για λίγο ή ίσως χρειάζεστε ένα ποτήρι νερό.

3. Αποσυνδεθείτε: Για 10 λεπτά ή και περισσότερο αποσυνδεθείτε από το τηλέφωνο, τα mail, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο. Έρευνες δείχνουν, ότι όταν αποσυνδεόμαστε από την τεχνολογία αυτό μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα και να μειώσει το άγχος.

Μπορείτε να απολαύσετε για λίγα λεπτά τη σιωπή να επικεντρωθείτε για λίγο στην αναπνοή σας, και στο πώς νιώθει το σώμα σας, ώστε να «καθαρίσει» το μυαλό σας και να ξαναβρείτε την ενέργειά σας.