Ένα από τα βασικά στοιχεία του Mindfulness, είναι η εξάσκηση της προσοχής. Την προσοχή την εξασκούμε κάθε φορά που κάνουμε τυπική πρακτική.

Όμως, την εξασκούμε και κάθε στιγμή μέσα στην ημέρα. Άλλωστε η εξάσκηση δεν σταματάει μόλις τελειώνουμε τη 10λεπτη ή 30λεπτη τυπική πρακτική μας.

Μπορούμε να έχουμε συνειδητότητα κάθε στιγμή μέσα στην ημέρα. Γιαυτό σήμερα θα σας δώσω μια εύκολη και διασκεδαστική άσκηση που μπορείτε να κάνετε μέσα στην ημέρα. Ονομάζεται 4-3-2-1.

Μπορείτε να την κάνετε όταν περπατάτε, όταν περιμένετε στο φανάρι με το αυτοκίνητο, όταν είστε στη στάση και περιμένετε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, οπουδήποτε.

Παρατήρηση: Δες 4 πράγματα

Παρατήρησε 4 πράγματα- ένα τη φορά- και παρατήρησέ τα με περιέργεια. Για παράδειγμα, μπορείς να παρατηρήσεις ένα δένδρο καθώς περπατάς ή περιμένεις στο φανάρι. Παρατήρησε τον κορμό, το ύψος, το χρώμα του, το είδος του δένδρου. Παρατήρησε κάθε λεπτομέρεια. Αναρωτήσου «τι άλλο βλέπω;». Μπορεί να βλέπεις το κτήριο πίσω από το δένδρο. Παρατήρησέ το με προσοχή.

Ηχος: Παρατήρησε 3 ήχους

Πάρε μια στιγμή και άρχισε να παρατηρείς τους διαφορετικούς ήχους. Άφησε τους ήχους να φτάσουν στο αυτί σου. Μπορεί να είναι ο ήχος της κίνησης, το κελάϊδισμα των πουλιών, οι φωνές των ανθρώπων. Παρατήρησε χωρίς κριτική. Άφησε τους 3 διαφορετικούς ήχους να φτάσουν σε σένα χωρίς προσπάθεια και πραγματικά άκουσέ τους.

Αίσθηση: Νιώσε 2 πράγματα

Γύρνα τώρα στον εσωτερικό του εαυτού σου και παρατήρησε ποιο είναι το συναίσθημα που νιώθεις. Για παράδειγμα, μπορεί να νιώθεις ηρεμία, άγχος, ένταση κλπ. Παρατήρησε και μια αίσθηση στο σώμα ανάλογα με το συναίσθημα που νιώθεις. Για παράδειγμα αν νιώθεις στρες μπορεί εκείνη τη στιγμή να παρατηρήσεις ότι σφίγγεις τα χέρια σου ή τα δόντια σου. Ακόμη και αν δεν νιώθεις κάποιο συναίσθημα, παρατήρησε 2 αισθήσεις στο σώμα σου.

Οσμή: Παρατήρησε 1 μυρωδιά

Τέλος, παρατήρησε μια μυρωδιά. Μπορεί να είναι μια μυρωδιά στον αέρα ή στο μέσα στο χώρο που βρίσκεσαι. Παρατήρησε χωρίς να κρίνεις και χωρίς να αξιολογείς «μου αρέσει» «δεν μου αρέσει».

Κάθε φορά που παρατηρούμε με τέτοιον τρόπο εξασκούμε την προσοχή μας και ερχόμαστε ξανά στην παρούσα στιγμή.

Φεύγουμε από τις ιστορίες του νου και γειωνόμαστε στην πραγματικότητα.