Η ζωή μας είναι γεμάτη στρες και τον τελευταίο χρόνο βιώνουμε αβεβαιότητα, φόβο, ανησυχία, τεράστιο και αντιφατικό όγκο πληροφοριών, ανακατατάξεις. Ο κόσμος μας γίνεται περισσότερο περίπλοκος και η κουλτούρα μας δίνει μεγάλη έμφαση στο να γίνονται όλα τα πράγματα γρήγορα και αποτελεσματικά.

Έτσι είναι πολύ εύκολο να χάσουμε την επαφή με τον εαυτό μας και τους γύρω μας και με το τι είναι σημαντικό για εμάς ή όχι.

Συνήθως δεν είμαστε παρόντες. Το σώμα μας έχει μεγάλη απόσταση από το μυαλό μας. Μπορεί να βρισκόμαστε με το σώμα μας σε μια συνάντηση ή συνομιλία αλλά το μυαλό μας να ταξιδεύει χιλιόμετρα μακριά. Σε μια έρευνα του Harvard όταν μέτρησαν τα επίπεδα ευτυχίας και τις σκέψεις αυτών που χρησιμοποιούν phone apps, βρήκαν ότι δεν ήταν παρόντες στη δραστηριότητα που είχαν επιλέξει και το μυαλό τους ταξίδευε αλλού. Βρήκαν όμως ότι είμαστε ευτυχισμένοι όταν μπορούμε να βάλουμε την προσοχή μας και να επικεντρωθούμε σε αυτό που κάνουμε είτε είναι μια συνομιλία με κάποιον συνάδελφό μας στην δουλειά, ή παίζουμε με τα παιδιά μας, ή πλένουμε τα πιάτα ή περπατάμε στο δρόμο.

Είτε είσαι μέλος μιας ομάδας, ή στέλεχος μιας εταιρείας, ή σύμβουλος ή coach, μέσα από την πρακτική στο mindfulness μπορείς να βελτιώσεις την απόδοσή σου, να έχεις περισσότερη διαύγεια και να επικεντρώνεσαι περισσότερο στο έργο που αναλαμβάνεις.

Αν νιώθεις παγιδευμένος σε κάποιες συνήθειες που δεν είναι πια βοηθητικές για σένα και να εμποδίζουν τις σχέσεις σου στην εργασία αλλά και στην οικογένειά σου ή αν τρέχεις συνέχεια και νιώθεις πιεσμένος ή πνιγμένος κατά τη διάρκεια της ημέρας, ή αν θέλεις να υπάρξει περισσότερη ευρυχωρία στην καθημερινότητα, τότε η πρακτική mindfulness είναι για σένα. Η πρακτική Mindfulness σε προσκαλεί να μείνεις στην παρούσα στιγμή. Σε μαθαίνει να νιώθεις άνετα μέσα σου ανεξάρτητα από τις συνθήκες που επικρατούν γύρω σου, να συνδέεσαι με τον εαυτό σου και τους γύρω σου και να ανακουφίζεσαι από το στρες.

Μπορούμε να αφιερώσουμε μια ζωή ολόκληρη για να επιτύχουμε τους στόχους μας, να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες των άλλων και στο τέλος να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν έχουμε ζήσει τη ζωή μας όπως εμείς θέλαμε. Η αλλαγή αρχίζει εδώ με την καλλιέργεια της επίγνωσης. Mindfulness είναι να προσέχω αυτό που γίνεται μέσα μου και γύρω μου την παρούσα στιγμή. Δηλαδή να έχω επίγνωση τι συμβαίνει.

Αυτό αρχίζει με κάτι πολύ απλό: μια παύση.

Στην εποχή που ζούμε η παύση είναι κάτι που δεν μας είναι εύκολο ούτε έρχεται αυτόματα γιατί έχουμε μάθει να κινούμαστε συνέχεια και να «κάνουμε» πράγματα. Έρευνες δείχνουν ότι το 49,9% του χρόνου το μυαλό μας είναι στον αυτόματο πιλότο.

Όταν μαθαίνουμε να κάνουμε «παύση», βγαίνουμε από τον αυτόματο πιλότο και ερχόμαστε πίσω στην παρούσα στιγμή. Έτσι μπορούμε να δούμε καθαρά τι πραγματικά συμβαίνει. Δημιουργούμε χώρο μέσα στον οποίο μπορούμε να παρατηρήσουμε πώς νιώθουμε και τι σκεφτόμαστε και τι συμβαίνει γύρω μας.

Αν δεν υπάρξει παύση δεν υπάρχει χώρος.

Η τεχνική STOP είναι ένας απλός και γρήγορος τρόπος για να μπορείτε να έρχεστε πίσω στην παρούσα στιγμή, να δημιουργείτε «χώρο» κατά τη διάρκεια της ημέρας, να βρίσκετε ξανά το κέντρο σας και να έχετε καθαρότητα νου.