Συχνά αυτό που ακούω είναι: «θέλω να κάνω την πρακτική αλλά δεν έχω χρόνο». Το πιο δύσκολο κομμάτι στο Mindfulness είναι η ενσωμάτωση της πρακτικής στην καθημερινότητα.

Οι περισσότεροι πιστεύουν ότι θα πρέπει να πιέσουν τον ήδη λίγο χρόνο και στο ασφυκτικό μας πρόγραμμα που όλοι έχουμε για να ενσωματώσουμε την πρακτική.

Στην πραγματικότητα το να κάνετε την πρακτική Mindfulness μέρος της ζωής σας είναι περισσότερο σαν παιχνίδι και θα σας πω αμέσως τι εννοώ.

Παρόλο που όταν αφιερώνουμε συγκεκριμένο χρόνο καθημερινά για την πρακτική μας είναι σημαντικό και καλό θα ήταν να την ενσωματώσετε υπάρχουν και άλλοι τρόποι που μπορείτε να το κάνετε.

Αρχίστε με κάτι μικρό.

Για παράδειγμα καθώς το τηλέφωνο χτυπάει κάνετε μια παύση, θέστε την πρόθεση να ακούσετε προσεκτικά τον συνομιλητή σας και μετά σηκώστε το ακουστικό. Κάντε αυτή τη μικρή άσκηση για μια εβδομάδα και μετά προσθέστε μια άλλη άσκηση Mindfulness. Για παράδειγμα, για μια εβδομάδα φάτε ένα γεύμα μέσα στην ημέρα σιωπηλά και χωρίς να ασχολείστε με οτιδήποτε άλλο ή πριν σηκωθείτε από το κρεβάτι το πρωί για να αρχίσετε την ημέρα σας πάρετε 7 συνειδητές αναπνοές.

Κάθε εβδομάδα μπορείτε να ενσωματώνετε μια μικρή άσκηση.

Σταδιακά θα είστε όλο και περισσότερο παρόντες στη ζωή σας και ο εγκέφαλός σας θα δημιουργεί νέα νευρωνικά δίκτυα. Mε αυτόν τον τρόπο εξασκείτε την προσοχή σας και την επικέντρωση.

 

Η καλλιέργεια της ενσυνειδητότητας (Μindfulness) και της προσοχής γίνεται είτε με την άτυπη είτε με την τυπική πρακτική. Είναι σημαντική η τυπική πρακτική για να εμβαθύνουμε όμως και η άτυπη πρακτική είναι εξίσου σημαντική γιατί η αλήθεια είναι ότι ζούμε τη ζωή μας καθημερινά μακριά από το μαξιλαράκι της πρακτικής!