Ποιο είναι το πρώτο πράγματα που κάνετε όταν ξυπνάτε το πρωί; Ξυπνάτε απότομα από τον ήχο του ξυπνητηριού και γρήγορα – γρήγορα πετάγεστε από το κρεβάτι για να αρχίσετε την ημέρα;  Ή είστε από αυτούς που χτυπάει το ξυπνητήρι και δεν έχετε τη δύναμη να βγείτε από το κρεβάτι;

O τρόπος με τον οποίο ξυπνάμε το πρωί αλλά και οι πρωινές «τελετουργίες» είναι σημαντικές γιατί μπορούν να επηρεάσουν ολόκληρη την ημέρα.

Για εμένα προσωπικά «η καλή μέρα από το βράδυ φαίνεται». Δεν μπορούμε να βλέπουμε αποσπασματικά το πρωινό ξύπνημα γιατί αυτό είναι η συνέχεια από το πώς κοιμηθήκαμε το βράδυ.

Για αυτό παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικά tips για τις σημαντικές τελετουργίες του ύπνου και του πρωινού ξυπνήματος τόσο για το σώμα όσο και το μυαλό.

Πριν τον βραδινό ύπνο

  1. Κάνετε ένα πολύ χλιαρό (προς το κρύο) ντους περίπου 1,5 ώρες πριν πάτε για ύπνο. Έρευνες δείχνουν ότι αυτό μπορεί να είναι πολύ ωφέλιμο. Η θερμοκρασία του σώματος αυξάνεται από το πρωί μέχρι αργά το απόγευμα όπου η αντίστροφη μέτρηση αρχίζει και η θερμοκρασία αρχίζει και πέφτει. Η πτώση της θερμοκρασίας «λέει» στο σώμα ότι έφτασε η ώρα να κοιμηθεί.

 

  1. H καλύτερη ώρα να πάμε για ύπνο σύμφωνα με τις έρευνες είναι μεταξύ 8μμ και 12μμ. Μέσα σε αυτό το διάστημα ο εγκέφαλος και το σώμα έχουν την ευκαιρία να επωφεληθούν από όλα τα οφέλη που προσφέρουν οι εναλλαγές μεταξύ ελαφρύ και βαθύ ύπνου (REM).
  2. Η στάση που επιλέγουμε να κοιμηθούμε είναι και αυτή σημαντική. Η καλύτερη στάση σύμφωνα με τους επιστήμονες είναι στο αριστερό πλευρό. Υπάρχουν πολλά οφέλη για τον οργανισμό σε αυτή τη θέση: βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος και της πέψης, βοηθάει στην καλύτερη λειτουργία του λεμφικού συστήματος, η καρδιά δουλεύει πιο εύκολα και καλύτερα αντλώντας το αίμα ευκολότερα, βοηθάει στις καούρες και στο χρόνιο πόνο της μέσης. Εκπαιδεύστε το σώμα σας να κοιμάται από αυτή την πλευρά.
  3. Όταν ξαπλώσετε στο κρεβάτι βοηθήστε το μυαλό σας να σκεφτεί ευχάριστα πράγματα που έγιναν κατά τη διάρκεια της ημέρας. Για παράδειγμα μια όμορφη στιγμή με κάποιο φίλο, ένα επίτευγμα κλπ. Όταν βάζουμε την προσοχή μας σε ευχάριστα γεγονότα το μυαλό ηρεμεί και δεν μπαίνει σε κατάσταση συναγερμού.

Πρωινό ξύπνημα

  1. Ο καλύτερος τρόπος είναι να ξυπνάμε μόνοι μας. Όμως αυτό δεν είναι εφικτό στην εποχή μας. Έρευνα δείχνει ότι όταν ξυπνάμε ξαφνικά η αρτηριακή πίεση, οι χτύποι της καρδιάς αυξάνονται και το σώμα καταπονείται. Ο ήχος με τον οποίο ξυπνάμε κάθε πρωί είναι σημαντικός για το νευρικό μας σύστημα και τη διάθεσή μας κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι καλό να χρησιμοποιείτε ένα ξυπνητήρι που σας ξυπνάει σταδιακά. Στην αρχή υπάρχει ένα ήπιο κουδούνισμα και σε ένα διάστημα 10 λεπτών αυξάνεται αργά τη συχνότητα. Με αυτό τον τρόπο ξυπνάμε με ένα πιο φυσικό τρόπο.
  2. Ξυπνήστε και χαμογελάστε. Χαμογελάστε στην καινούρια ημέρα, χαμογελάστε στον εαυτό σας και χαμογελάστε για το ότι είστε ζωντανοί. Μην ξεχνάτε ότι κάποιοι άνθρωποι δεν είναι τυχεροί να δουν αυτή την καινούρια ημέρα. Τίποτα δεν είναι δεδομένο.
  3. Σκεφτείτε για 2 λεπτά για ποια πράγματα είστε ευγνώμονες, τι σας δίνει ασφάλεια και τα πρόσωπα που σας δίνουν και δίνετε αγάπη
  4. Αφιερώστε 3-5 λεπτά σε μια μικρή πρακτική mindfulness βάζοντας την προσοχή σας στην αναπνοή σας. H πρωινή πρακτική στο mindfulness είναι ίσως η καλύτερη γιατί ο εγκέφαλος δεν είναι επιφορτισμένος με τα χιλιάδες ερεθίσματα και έγνοιες της ημέρας και είναι ένας καλός τρόπος να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες της ημέρας με περισσότερη ηρεμία και με μεγαλύτερη επίγνωση