Η πρακτική Μindfulness μας μαθαίνει να διαχειριζόμαστε το μυαλό μας. Μας δείχνει ότι έχουμε επιλογές για το πώς θα ανταποκριθούμε στη ζωή. Δεν σημαίνει ότι επειδή κάνουμε τα πράγματα με ένα συγκεκριμένο τρόπο, θα πρέπει να συνεχίσουμε να τα κάνουμε με τον ίδιο τρόπο αν αυτό δεν είναι χρήσιμο.

Το Μindfulness δημιουργεί ισορροπία μεταξύ των πραγμάτων που μας θρέφουν και αυτών που μας αδειάζουν. Πόσες φορές όταν είμαστε απασχολημένοι, ξεχνάμε τα μη σημαντικά πράγματα όπως να ασχοληθούμε με ένα σπορ, να περάσουμε χρόνο με φίλους, να ακούσουμε λίγη μουσική.
Όσο περισσότερο βρισκόμαστε στην κατάσταση του «κάνω» τόσο περισσότερο απασχολημένοι είμαστε. Παρακάτω μπορείτε να βρείτε μερικές στρατηγικές που θα σας δώσουν ενέργεια και θα σας βοηθήσουν να μεταπηδήσετε για λίγες στιγμές από το «κάνω» στο «υπάρχω».

 

Παρατήρηση ευχάριστης αίσθησης: Αφιερώστε μισό λεπτό ή περισσότερο αν θέλετε, και βρείτε μια ευχάριστη αίσθηση που είναι ήδη παρούσα στο σώμα σας (συνειδητά ή ασυνείδητα). Ίσως να είναι μια ήρεμη αναπνοή, ίσως μια ευχάριστη ζεστασιά σε κάποιο σημείο του σώματος ή μια αίσθηση ζωτικότητα ή ζωντάνιας.

Αν υπάρχουν σκέψεις και συναισθήματα δυσφορικά παραμερίστε τα για λίγο και επικεντρωθείτε μόνο στην ευχάριστη αίσθηση. Μείνετε μαζί της και διερευνήστε την λίγο. Με τι μοιάζει; Αν το μυαλό σας περιπλανηθεί μακριά από την αίσθηση, μαλακά φέρτε το πίσω στην αίσθηση. Επιτρέψτε για λίγο σε αυτή την αίσθηση να σας πλημμυρίσει και να σας δώσει ενέργεια.

Ένα λεπτό αναστοχασμός:

Κλείστε τα μάτια σας για λίγο παίρνοντας 3 βαθιές αναπνοές. Ρωτήστε τον εαυτό σας :

«Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος τώρα να προσέξω τον εαυτό μου;»

«Τι είναι αυτό που χρειάζομαι τώρα;”

Αφήστε 1 λεπτό για να αναδυθούν οι απαντήσεις από μέσα σας. Μπορεί να χρειάζεται να τεντωθείτε για λίγο, ή να πάρετε μερικές βαθιές αναπνοές ή να σηκωθείτε από το γραφείο σας και να περπατήσετε για λίγο ή ίσως χρειάζεστε ένα ποτήρι νερό.

Αποσυνδεθείτε: Για 10 λεπτά ή και περισσότερο αποσυνδεθείτε από το τηλέφωνο, τα mail, την τηλεόραση, το ραδιόφωνο.

Όταν αποσυνδεόμαστε από την τεχνολογία αυτό μπορεί να αυξήσει την παραγωγικότητα και να μειώσει το άγχος. Μπορείτε να απολαύσετε για λίγα λεπτά τη σιωπή να επικεντρωθείτε για λίγο στην αναπνοή σας, και στο πώς νιώθει το σώμα σας, ώστε να «καθαρίσει» το μυαλό σας και να ξαναβρείτε την ενέργειά σας.

Mindful Feedback: Μια πολύ χρήσιμη καθημερινή άσκηση είναι να σκεφτείτε τόσο εσείς όσο και η ομάδα σας τον ρόλο στον οργανισμό και πόσο δεσμευμένοι νιώθετε. Απαντήστε τις παρακάτω ερωτήσεις και μπορείτε να κάνετε τις ίδιες ερωτήσεις στην ομάδα σας:

• Τι συγκεκριμένα έκανα σήμερα για να βελτιώσω την επικοινωνία με τον διευθυντή και τους συναδέλφους μου;

• Τι ενέργειες έκανα σήμερα για να μάθω και να αναπτυχθώ;

• Ποιον ευχαρίστησα σήμερα και ποιος αναγνώρισε τη δουλειά μου;

• Πόσο αφοσιωμένος ήμουν σήμερα στη δουλειά μου;

• Τι έκανα σήμερα για να βελτιώσω την επικοινωνία με την ομάδα μου;