To καλοκαίρι είναι ήδη εδώ.

Όλοι μας έχουμε περάσει δύσκολη περίοδο, συναισθηματικά, νοητικά και οικονομικά. Παρ όλες τις αγωνίες μας, λίγες μέρες ξεκούρασης φαντάζουν σαν όαση, ώστε να μπορέσουμε να ξεκουραστούμε, να γεμίσουμε μπαταρίες και να υποδεχθούμε ένα αβέβαιο φθινόπωρο.

Έστω και οι λίγες αυτές ξέγνοιαστες μέρες των διακοπών, γίνονται αναμνήσεις που μας συντροφεύουν το χειμώνα και μας δίνουν δύναμη για να ανταπεξέλθουμε.

Πώς μπορούμε να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε ώστε να ξεκουραστούμε, να ανακτήσουμε τις δυνάμεις μας και να βελτιώσουμε την ψυχική ανθεκτικότητά μας;

Παλαιότερα, οι άνθρωποι ήταν στενά συνδεδεμένοι με το ρυθμό της φύσης. Προετοιμάζονταν για την κάθε εποχή, έρεαν μαζί της και διατηρούσαν τη σωματική, πνευματική, νοητική και συναισθηματική τους αρμονία.

Το καλοκαίρι χαρακτηρίζεται από το φως και τη θερμότητα του ήλιου. Οι ημέρες είναι μεγαλύτερες, πιο ζεστές και συνήθως είμαστε περισσότεροι ενεργητικοί και περνάμε περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους.

Αυτό το καλοκαίρι υπάρχουν εκατοντάδες τρόποι για να φροντίσετε τον εαυτό σας καθημερινά και να γεμίσετε τις μπαταρίες σας.

Παρακάτω σας δίνουμε μερικές ιδέες και εύκολες πρακτικές Mindfulness που μπορείτε να τις τροποποιήσετε ώστε να ταιριάζουν στις ανάγκες και το χρόνο σας.

Επωφεληθείτε από αυτό το διάστημα διακοπών όσο μικρό και αν είναι για τον καθένα.

Μπορείτε να κάνετε 1 άσκηση την ημέρα και να δείτε τη διαφορά στο σώμα και το νου σας.

Γεύσου αυτό που πίνεις!

Πότε ήταν η τελευταία φορά που πραγματικά γευτήκατε τον καφέ ή το τσάι; Συνήθως δεν έχουμε χρόνο και βιαστικά κάθε πρωί πίνουμε τον καφέ ή το τσάι μας και φεύγουμε. Δεν αφιερώνουμε χρόνο να δοκιμάσουμε και να απολαύσουμε αυτό που πίνουμε.

Το καλοκαίρι καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν, ο καιρός προσφέρει την ευκαιρία να απολαύσουμε το ρόφημά μας. Χρησιμοποιήστε μερικές από τις αισθήσεις σας όταν πίνετε τον παγωμένο καφέ, τσάι ή νερό.

Πώς να το κάνεις:

Αφιέρωσε λίγο χρόνο παρατηρώντας τις αισθήσεις στο χέρι από το κρύο ποτήρι, βλέποντας τις δροσοσταλίδες που σχηματίζονται (αν πίνεις κάτι κρύο).

Παρατήρησε τις δροσοσταλίδες καθώς δημιουργούν διάφορα σχήματα στο εξωτερικό του ποτηριού, φτάνουν στο τέλος του ποτηριού και εξαφανίζονται.

Μύρισε τον καφέ, το τσάι ή το ποτό. Παρατήρησε καθώς μυρίζεις τι γίνεται στο σώμα σου, ποιες αισθήσεις αναδύονται. Απόλαυσε αυτό που δοκιμάζεις.

Αισθάνσου πώς το εσωτερικό του στόματος σου δέχεται το κρύο ρόφημα. Επιβράδυνε και νιώσε τη διαφορά.

Απόλαυσε κάθε γουλιά.

Ενσυνείδητος περίπατος.

Μέσα στην καθημερινότητα δεν έχουμε την ευκαιρία να περπατάμε και να το απολαμβάνουμε. Περπατήστε στο δροσερό καλοκαιρινό πρωινό και βιώστε τη διαφορετική καλοκαιρινή ενέργεια του αέρα.

Πώς να το κάνεις:

Παρατήρησε τη δροσιά του πρωινού στο σώμα σου μαζί με την ήρεμη ζεστασιά του ήλιου αφήνοντάς τα να σε ηρεμήσουν. Φέρε την προσοχή στα πόδια σου νιώθοντάς τα να «γειώνονται» στο έδαφος.

Νιώσε τη σταθερότητα της γης.

Νιώσε τη δροσιά και άφησε την να ανακουφίσει την εσωτερική ένταση που μπορεί να προέρχεται από σκέψεις και ανησυχίες.

 

Πάρε 3 βαθιές αναπνοές και φαντάσου ότι αυτή η αναπνοή -καθώς εισέρχεται στο σώμα -«ξεπλένει» όλο το στρες και καθαρίζει το νου.

Παρατήρησε το όμορφο συναίσθημα και σε ποιο σημείο του σώματος το νιώθεις περισσότερο έντονα. Με αυτόν τον τρόπο θα εγγραφεί στον εγκέφαλο και θα θυμάσαι αυτό το συναίσθημα αργότερα, τους επόμενους μήνες.

Επιβράδυνε το περπάτημά σου κατά διαστήματα παρατηρώντας πώς νιώθει το σώμα σε διαφορετικές ταχύτητες.

Σταμάτα κατά διαστήματα για να παρατηρήσεις σκόπιμα το τοπίο.

Περπάτα ξυπόλητος.

Αυτό είναι μια από τις δραστηριότητες που πραγματικά μπορούμε να απολαύσουμε το καλοκαίρι (αρκεί να γίνεται με ασφάλεια).

Πώς να το κάνεις:

Βγάλε τα παπούτσια σου και πάρε λίγες στιγμές για να αισθανθείς τη γη με γυμνά πόδια.

Παρατήρησε τις αισθήσεις στις πατούσες των ποδιών (κρύο, ζέστη, δροσιά κλπ)

Φέρε την προσοχή σου στα συναισθήματα που αναδύονται. Μπορεί να νιώθεις ανακούφιση, ευχαρίστηση, άβολα ή οτιδήποτε άλλο

Παρατήρησε για λίγο τις σκέψεις που περνούν από το νου σου εκείνη τη στιγμή. Μόλις τις παρατηρήσεις, φέρε πίσω την προσοχή σου στις αισθήσεις στα πόδια

Άρχισε να περπατάς αργά νιώθοντας την κάθε κίνηση και πώς τα πέλματα των ποδιών και όλο το σώμα σου ανταποκρίνεται σε αυτή την εμπειρία.

Μπορείς να κάνεις αυτή την άσκηση σε διαφορετικά μέρη παρατηρώντας τη διαφορά. Για παράδειγμα, μπορείς να την κάνεις στην παραλία νιώθοντας την άμμο, ή μπορείς να περπατήσεις στο χώμα, ή στη βεράντα, παρατηρώντας πώς το δικό σου σώμα ανταποκρίνεται στα διαφορετικά στοιχεία της γης.

Μην ξεχνάς να …αγκυροβολείς

Επειδή το καλοκαίρι μπορεί να νιώσουμε στρες γιατί κινούμαστε συνέχεια σε διαφορετικές δραστηριότητες που μπορεί να είναι ευχάριστες, αλλά μπορεί να γίνονται και στρεσογόνες, μην ξεχνάτε την άγκυρά σας που δεν είναι τίποτα άλλο παρά η αναπνοή.

Πώς να το κάνεις:

Μπορείς να αφιερώσεις 10 λεπτά την ημέρα για να κάνεις πρακτική στην αναπνοή. Αν όμως αυτό δεν είναι εφικτό ακολούθησε τα παρακάτω βήματα.

Κατά διαστήματα φέρε την προσοχή σου στην αναπνοή. Είτε ακούς μουσική, είτε είσαι στην παραλία είτε διαβάζεις ένα βιβλίο.

Σταμάτα για λίγο και πάρε 3 βαθιές συνειδητές αναπνοές εστιάζοντας όλη την προσοχή σου στην αναπνοή. 

Παρατήρησε σε ποιο μέρος του σώματος νιώθεις την αναπνοή περισσότερο έντονα.

Όταν ο νους αρχίζει να περιπλανιέται μακριά από την αναπνοή, φέρε το νου πίσω στην αναπνοή. Μόνο 3 βαθιές συνειδητές αναπνοές!

Με αυτό τον τρόπο θα μπορείς να συνδεθείς περισσότερο με τη δραστηριότητα που κάνεις εκείνη τη στιγμή. Ανάπνευσε μαζί με τη μουσική, το διάβασμα ή τους ήχους της παραλίας. Αυτή είναι μια πολύ γρήγορη άσκηση και μπορείς να την κάνεις οπουδήποτε και οποτεδήποτε.