Πώς νιώθετε;

Κάθε Πάσχα (και Χριστούγεννα) ο συνθεραπευτής μου και εγώ έχουμε συμφωνήσει να κλείνουμε το γραφείο μας για 10 περίπου ημέρες.

Ίσως να σας ακούγονται πολλές ή να το θεωρείτε πολυτέλεια.

Όμως, για εμάς είναι αναγκαιότητα.

Το κάνουμε για να μπορέσουμε να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και να έχουμε ενέργεια για τους θεραπευόμενους μας.

Το κάνουμε για να μην φτάσουμε στα όρια της εξουθένωσης (brunout) και να μπορούμε να έχουμε καθαρό νου.

Η εξουθένωση είναι μια κατάσταση συναισθηματικής, σωματικής και ψυχικής εξάντλησης που προκαλείται από παρατεταμένο και υπερβολικό στρες.

Είναι κάτι πολύ κοινό στο σημερινό εργασιακό πλαίσιο που κινείται με γρήγορους ρυθμούς.

Η επαγγελματική εξάντληση είναι απώλεια ενέργειας.

Oταν κάποιος πάσχει από burnout νιώθει αγχωμένος, εξαντλημένος γιατί αισθάνεται ότι οι απαιτήσεις της εργασίας είναι τόσο μεγάλες που δεν μπορεί να ανταπεξέλθει.

Εάν αισθάνεστε εξαντλημένοι είναι απαραίτητο να λάβετε μέτρα.

Ας δούμε κάποια από αυτά

  1. Αναγνωρίστε τα σημάδια της εξουθένωσης. Το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της εξουθένωσης είναι να αναγνωρίσετε τα σημάδια. Μερικά κοινά συμπτώματα του burnout περιλαμβάνουν εξάντληση, έλλειψη κινήτρων, ευερεθιστότητα και αισθήματα απελπισίας. Αν παρατηρήσετε αυτά τα σημάδια, είναι καιρός να αναλάβετε δράση.
  2. Κάντε ένα διάλειμμα: Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να αντιμετωπίσετε την εξάντληση είναι να κάνετε ένα διάλειμμα. Αυτό μπορεί να είναι ένα σύντομο διάλειμμα κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας, μια ημέρα άδεια ή ακόμα και μεγαλύτερες διακοπές. Δίνοντας χρόνο στον εαυτό σας για επαναφόρτιση και χαλάρωση μπορεί να σας βοηθήσει να ανακτήσετε την ενέργεια και την εστίασή σας.
  3. Aυτοφροντίδα: Η αυτοφροντίδα είναι απαραίτητη για την πρόληψη και τη διαχείριση της εξουθένωσης. Αυτό περιλαμβάνει αρκετό ύπνο, υγιεινή διατροφή και ενασχόληση με δραστηριότητες που σας προσφέρουν χαρά και χαλάρωση, όπως η γιόγκα ή ο διαλογισμός.

4. Θέστε όρια: Η εξουθένωση μπορεί να προκληθεί από την υπερβολική εργασία και την αίσθηση ότι δεν μπορείτε ποτέ να αποσυνδεθείτε από την εργασία. Ο καθορισμός ορίων γύρω από τον εργασιακό και τον προσωπικό σας χρόνο μπορεί να σας βοηθήσει να ανακτήσετε την αίσθηση του ελέγχου και να αποτρέψετε την εξάντληση.

5. Αναζητήστε υποστήριξη: Είναι απαραίτητο να αναζητάτε υποστήριξη όταν αντιμετωπίζετε εξάντληση. Η υποστήριξη μπορεί να προέρχεται από φίλους, οικογένεια ή επαγγελματία ψυχικής υγείας. Το να μιλάτε για τα συναισθήματα και τις εμπειρίες σας μπορεί να σας βοηθήσει να νιώσετε λιγότερο μόνοι

6. Προτεραιότητα στις εργασίες: Η εξουθένωση μπορεί επίσης να προκληθεί από ένα αίσθημα υπερέντασης και την αδυναμία να συμβαδίσετε με τον φόρτο εργασίας. Η ιεράρχηση των εργασιών και η εστίαση σε ό,τι είναι πιο σημαντικό μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε περισσότερο έλεγχο και λιγότερο άγχος.

Θυμηθείτε:

H επαγγελματική εξάντληση (burnout) δεν είναι αδυναμία και ούτε υπάρχει κάτι λάθος με εσάς.

Είναι σημάδι ότι είστε άνθρωποι. Και οι άνθρωποι έχουμε όρια στο πόσο και πόσα μπορούμε να αντέξουμε!