Μέσα στη σημερινή δίνη των διαφόρων προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε, στην αβεβαιότητα, στο φόβο που υπάρχει ακούω συχνά (φαντάζομαι το ίδιο και εσείς) πολλούς να απομακρύνονται από τα δεδομένα της επιστήμης και να πιστεύουν οτιδήποτε τους προσφέρετε.

Πάντα πίστευα ότι οτιδήποτε αφορά την υγεία μας θα πρέπει να βασίζεται σε επιστημονικές έρευνες. Το ίδιο πιστεύω και για το Mindfulness ιδιαίτερα τώρα που έχει αρχίσει να παίρνει μεγάλες διαστάσεις.

Γιατί όμως τo Mindfulness έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις;

Τι γνωρίζουμε για αυτό;

Σήμερα θα δούμε μερικές επιστημονικές έρευνες για το Mindfulness τις οποίες καλό είναι να γνωρίζετε και θα μιλήσουμε και για το MBSR πρόγραμμα που είναι το πρόγραμμα με τις περισσότερες επιστημονικές έρευνες στον κόσμο.

Σήμερα το Mindfulness έχει υιοθετηθεί από εργασιακά περιβάλλοντα για τη μείωση του στρες και του απουσιασμού, από εθνικά συστήματα υγείας και προτείνεται από ιατρούς για διάφορες παθήσεις όπως αγχώδεις διαταραχές, χρόνιο πόνο, δερματικά και καρδιαγγειακά νοσήματα κλπ

Δεν είναι τυχαία η εξάπλωσή του Mindfulness. Η ραγδαία αύξηση και το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει σήμερα οφείλεται στις κλινικές έρευνες των νευροεπιστημών, την ιατρική και την ψυχολογία.

 

 

Δείτε αυτό το μικρό βίντεο για το πώς επιδρά το Μindfulness στον εγκέφαλο :

Σήμερα υπάρχουν πάνω από 6.000 επιστημονικές έρευνες για το Mindfulness ενώ το 1990 υπήρχαν περίπου 2.000. Όλο και περισσότερες έρευνες από το χώρο των νευροεπιστημών δηλώνει την αποτελεσματικότητά του.

Έρευνες δείχνουν ότι μόλις με 8 εβδομάδες εκπαίδευση μπορούμε να έχουμε ανατρεπτικά αποτελέσματα στη δομή του εγκεφάλου και στην καθημερινότητά μας.

Αυτό σημαίνει ότι αν αρχίζατε σήμερα να επενδύετε λίγο χρόνο κάθε ημέρα στην εκπαίδευση του νου σας, οι επιστήμονες θα μπορούσαν να κοιτάξουν μέσα στον εγκέφαλό σας και να δουν τις αλλαγές μετά από λίγες εβδομάδες.

Υπάρχουν πολλά προγράμματα Mindfulness που μπορείτε να παρακολουθήσετε.

Ένα από τα σημαντικότερα είναι το Mindfulness Based Stress Reduction (M.B.S.R.) το οποίο έχει τις περισσότερες επιστημονικές έρευνες στο κόσμο για πάνω από 4 δεκαετίες.

Είναι το πρόγραμμα πάνω στο οποίο όλα τα υπόλοιπα προγράμματα αναπτύχθηκαν και αναπτύχθηκε από τον Jon Kabat Zinn στα τέλη της δεκαετίας του ’70 στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης- Ιατρική Σχολή.

Μέσα από το πρόγραμμα καλλιεργείται μια διαφορετική σχέση μεταξύ του εαυτού σας και όλων των προκλήσεων της ζωής σας.

Σας δίνει τα απαραίτητα εργαλεία για να αντιμετωπίσετε το πόνο, το στρες, τις μη λειτουργικές συνήθειες που σας εμποδίζουν να προχωρήσετε, να ηρεμήσετε και να απολαύσετε τη ζωή.

Το MBSR είναι ένα πρόγραμμα που μας συνδέει με τις εσωτερικές μας δυνατότητες και σοφία.