Πώς μπορείς να συνεχίσεις τη Mindfulness πρακτική σου μέσα στο καλοκαίρι και να κάνεις το καλύτερο που μπορείς ώστε να ξεκουραστείς, να ανακτήσείς τις δυνάμεις σου και να βελτιώσεις την ψυχική ανθεκτικότητά σου;

Δες μερικές ακόμα συμβουλές στον Mindful Οδήγό του καλοκαιριού!

Αποτοξίνωση από τα κοινωνικά δίκτυα

Αυτό είναι το δύσκολο. Είμαστε τόσο συνδεδεμένοι με την τεχνολογία που ακόμη και στις διακοπές απασχολούμε τους εαυτούς μας με το να κοιτάμε συνέχεια το κινητό μας. Και βέβαια πιστεύουμε ότι αφού δεν το κοιτάμε λόγω δουλειάς και απλά ‘σερφάρουμε» στα κοινωνικά δίκτυα αυτό είναι χαλαρωτικό. Λάθος. Το να «σερφάρουμε» με αυτό τον τρόπο δεν προσδίδει χαλάρωση και μας αποσυνδέει από την παρούσα στιγμή.

Πώς να το κάνεις:

– Αποφάσισε συνειδητά για μισή ή 1 ώρα την ημέρα και κλείστε το κινητό σου. Κάνε το όχι όταν κοιμάσαι ή στη μεσημεριανή σιέστα! Κάνε το όταν τρως με τους φίλους ή την οικογένεια.

– Κάλεσε κάποιον και μίλησε μαζί του αντί να του στείλεις μήνυμα. Στην καθημερινότητα στέλνουμε μηνύματα γιατί δεν έχουμε πολύ χρόνο. Το καλοκαίρι είναι και χρόνος σύνδεσης. Δώσε νόημα στη συνομιλία.

– Όταν συναντάς κάποιο φίλο για καφέ, συνειδητά για 10 λεπτά απενεργοποίησε το κινητό σου. Μόνο για 10 λεπτά. Παρατήρησε πώς νιώθεις. Παρατήρησε τις σκέψεις που περνούν από το νου σου καθώς και τα συναισθήματά σου.

Πυξίδα γεύσης :

Το καλοκαίρι είναι η εποχή της ανεμελιάς. Περνάμε χρόνο με οικογένεια, φίλους, είμαστε πολλές ώρες στο εξωτερικό περιβάλλον και οι γευστικοί πειρασμοί είναι πολλοί. Πάμε στην παραλία και έχουμε τα δροσερά αναψυκτικά, τα παγωτά, τα αρτοσκευάσματα. Και βέβαια όλες τις λιχουδιές και τα κοινωνικά γεύματα που μπορεί να αποτελούνται από μεγάλες ποσότητες φαγητού, μεζέδων και ποτού.

Αυτό το καλοκαίρι να θυμάστε τη λέξη «επιλογή». Πώς να το κάνεις:

– Το ισορροπημένο φαγητό είναι τρόπος ζωής. Πριν φας οτιδήποτε σταμάτα για μια στιγμή και αναρωτήσου «Είναι αυτό που πάω να φάω τώρα κάτι που τροφοδοτεί το σώμα μου;»

– Δοκίμασε οποιαδήποτε λιχουδιά αφού έχεις φάει ένα ισορροπημένο γεύμα.

– Μην ασχολείσαι με κάτι άλλο όταν τρως. Οι παράλληλες εργασίες βοηθούν στο να μας απομακρύνουν από τις επιθυμίες και ανάγκες του σώματός μας. Φάε ένα γεύμα την εβδομάδα στη σιωπή ή αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε φάε μερικές μπουκιές σε κάθε γεύμα χωρίς να μιλάς και συγκεντρωμένος στην κάθε μπουκιά.

– Επιβράδυνε. Συνήθως τρώμε γρήγορα και βιαστικά. Επωφελήσου από τις διακοπές και φάε με διαφορετικό τρόπο. Όταν έχεις μπροστά το πιάτο σου, παρατήρησε τα χρώματα των τροφών, τα αρώματα, την υφή παρατηρώντας το ταξίδι κάθε μπουκιάς από την ώρα που φεύγει από το πιάτο μέχρι την κατάποση.

– Σκέψου όλους του ανθρώπους που έχουν συμμετάσχει για να φτάσει το φαγητό στο πιάτο σου. Εκείνοι που φύτεψαν που μάζεψαν, το μαγείρεψαν.